Πρηξιμο στην κοιλια: 6 αιτιες και πως να τις αντιμετωπισετε

Εδώ είναι και πάλι, αυτό το οικείο συναίσθημα του φουσκώματος στην κοιλιά. Η πίεση μεγαλώνει και ξέρετε τι έρχεται στη συνέχεια: δυσάρεστα αέρια και πόνος στο στομάχι. Το έντερο σας σας στέλνει ένα SOS!

Σε κανένα δεν αρέσει να αισθάνεται σαν ανθρώπινο μπαλόνι και αυτή η αίσθηση πρηξίματος μπορεί να προκαλέσει σοβαρή δυσφορία. Υπάρχουν μερικοί τρόποι για να μειώσετε αποτελεσματικά το πρήξιμο, αλλά θα πρέπει πρώτα να εντοπίσετε και να αντιμετωπίσετε τη βασική αιτία. Θα μοιραστούμε μαζί σας 5 κοινές αιτίες που προκαλούν φούσκωμα και πώς να διαχειριστούμε την κάθε μία για να διατηρήσουμε την πέψη μας σε ομαλή λειτουργία. Με λίγη προσοχή, μερικές εύκολες αλλαγές και διατροφικές λύσεις, θα είστε έτοιμοι να νικήσετε το πρήξιμο.

1. Βακτηριακή ανισορροπία

Όλα ξεκινούν από το έντερο! Το μικροβίωμα έχει την τιμητική του αυτές τις μέρες, και όχι άδικα. Η διατήρηση ενός ισχυρού εντερικού μικροβιώματος είναι απαραίτητη για την ομαλή πέψη και την καλή υγεία γενικότερα. Εάν η ιδανική ισορροπία μεταξύ καλών και κακών βακτηριδίων χαλάσει, μπορεί να παρατηρήσετε ακόμη και προβλήματα πέρα ​​από την πέψη – οτιδήποτε από την “ομίχλη του εγκεφάλου” έως και προβλήματα στο δέρμα. Η καθημερινή λήψη ενός προβιοτικού θα βοηθήσει στο να εξισορροπήσουμε όλα τα αρνητικά!

2. Κατάποση αέρα

Η αεροφαγία – γνωστή και ως κατάποση του αέρα – μπορεί να είναι η κρυμμένη αιτία του υπερβολικού φουσκώματος. Απλά πράγματα όπως το να χρησιμοποιεί κανείς καλαμάκι και η τσίχλα μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στο σώμα. Ανθρακούχο νερό; Ίσως πρέπει να το κόψετε κι αυτό. Όταν τρώτε, προσπαθήστε να το κάνετε προσεκτικά. Καθίστε, φροντίστε να τρώτε αργά και να μασάτε καλά για να βοηθήσετε την πέψη σας και να αποφύγετε την περιττή κατάποση αέρα.

3. Ευαισθησία σε διάφορα τρόφιμα

Αρκετά από τα επεξεργασμένα τρόφιμα είναι πολύ πιθανό να προκαλέσουν φούσκωμα, αλλά ακόμη και κάποιες “υγιείς” εναλλακτικές λύσεις μπορεί να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Τα αλκοολικά σάκχαρα που εμπεριέχονται στα σνακ χωρίς ζάχαρη, τα ανθρακούχα αναψυκτικά και οι πολλές φυτικές ίνες απότομα μπορούν να προκαλέσουν πρήξιμο στο στομάχι σας. Πειραματιστείτε και σημειώστε πώς αισθάνεστε μετά το φαγητό για να εντοπίσετε τα τρόφιμα που μπορεί να προκαλούν ενοχλήσεις στην πέψη σας.

4. Έλλειψη πεπτικών ενζύμων

Το φούσκωμα και τα αέρια μετά το γεύμα είναι ενδείξεις ότι το σώμα σας δεν παράγει αρκετά πεπτικά ένζυμα από μόνο του. Η υποστήριξη της πέψης με ένα συμπλήρωμα διατροφής ενζύμων μπορεί να είναι το μυστικό για ένα πιο αδύνατο στομάχι! Είναι πολύ πιθανό να βρείτε ανακούφιση από την συχνή δυσπεψία και το φούσκωμα.

5. Πάρα πολύ στρες

Το άγχος επηρεάζει την πέψη, ειδικά στα άτομα με ήδη ευαίσθητο οργανισμό ή υπάρχοντα προβλήματα. Τα σήματα του άγχους στον εγκέφαλο επιβραδύνουν την κίνηση του εντέρου καθώς το αίμα μαζεύεται αλλού κατά την προετοιμασία για την λειτουργία “πάλης ή επιβίωσης” και μπορεί επίσης να διαταράξει το pH του πεπτικού σωλήνα. Άλλος ένας λόγος για να χαλαρώσετε και να αφήσετε στην άκρη ότι δε σας βοηθά! Βάλτε την μείωση του στρες ανάμεσα στις πιο σημαντικές σας προτεραιότητές κάνοντας μια ενεργή προσπάθεια, είτε αυτό περιλαμβάνει διαλογισμό, προπόνηση υψηλής έντασης, λουτρά χαλάρωσης, ή κάτι τελείως διαφορετικό. Το έντερο σας θα σας ευχαριστήσει!