Ποια φαγητα να προτιματε (και ποια να αποφευγετε) πριν απο την γυμναστικη σας

Το φαγητό πριν από την προπόνηση είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μία πλευρά, θέλετε να δώσετε στον εαυτό σας την απαραίτητη ενέργεια για την προπόνησή σας. Από την άλλη, δεν θέλετε μετά το γεύμα να νιώθετε υποτονικοί, φουσκωμένοι ή νυσταγμένοι. Η ιδέα ότι δεν πρέπει να τρώτε πριν από τις προπονήσεις σας είναι μύθος, ωστόσο δεν είναι όλα τα γεύματα πριν την προπόνηση ίδια. Είναι σημαντικό να τροφοδοτείτε το σώμα σας σωστά για να ολοκληρώσετε την άσκησή σας με άνεση και ευκολία, και να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη της!

Διαβάστε παρακάτω για να δείτε ποια τρόφιμα να προτιμάτε και ποια να αποφεύγετε πριν την προπόνηση σας.

4 τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγετε πριν από την προπόνηση σας

Όσπρια

Δεν είναι ακριβώς αυτό που θέλετε κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης, ειδικά αν πρόκειται να κάνετε squats ή να παρακολουθήσετε ένα πρόγραμμα γιόγκα! Τα όσπρια όπως τα φασόλια, οι φακές και τα ρεβίθια περιέχουν τόσο τις ίνες όσο και τον υδατάνθρακα που ονομάζεται ραφινόζη. Ο συνδυασμός αυτών των δύο μπορεί να προκαλέσει αέρια, φούσκωμα και πεπτική δυσφορία. Είναι ένα απόλυτα υγιεινό τρόφιμο, αλλά καλύτερα να το αποφύγετε πριν την προπόνηση σας.

Smoothies

Τα Smoothies μοιάζουν να είναι τέλεια για πριν από μια προπόνηση. Είναι βολικά, εύκολα να τα πιει κανείς εν κινήσει και μπορείτε να ανακατέψετε όλα τα είδη συστατικών για την ενίσχυση της ενέργειας μέσα σε αυτά. Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητα η καλύτερη επιλογή. Πολλοί από εμάς τα πίνουμε μόλις μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, πράγμα που σημαίνει ότι το σώμα μας δεν έχει το χρόνο να τα χωνέψει σωστά. Καλώς ήρθες, φούσκωμα! Αυτό είναι κάτι που δεν θέλετε ιδιαίτερα πριν από μια συνεδρία αεροβικής ή κάτι που περιλαμβάνει πολλά άλματα – δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να αισθάνεστε τα περιεχόμενα της κοιλιάς σας να ανακατεύονται! Εάν πρόκειται να πιείτε ένα smoothie πριν από την προπόνηση, προσπαθήστε να το κάνετε τουλάχιστον μία ώρα πριν και αν έχετε ευαισθησία στα γαλακτοκομικά, προτιμήστε κάποιο φυτικό εναλλακτικό αντί για το γάλα.

Σταυρανθή λαχανικά

Τα σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι εξαιρετικά για τον οργανισμό σας. Είναι φορτωμένα με βιταμίνες C, E και K, φυτικές ίνες και φυτοχημικά που καταπολεμούν τις ασθένειες. Ωστόσο, τυχαίνει να προκαλούν φούσκωμα και αυτά, χάρη στο συνδυασμό ινών και ραφινόζης. Όπως και τα όσπρια, μπορούν να σας φέρουν πολλά αέρια και μια άβολη αίσθηση κατά τη διάρκεια της προπόνησής σας. Φάτε τα με την καρδιά σας οποιαδήποτε άλλη στιγμή της ημέρας, αλλά καλύτερα να τα αποφύγετε πριν από την προπόνηση σας.

Βαριοί υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες μπορεί να είναι χρήσιμοι πριν από την προπόνηση – σας δίνουν ενέργεια και επιτρέπουν στο σώμα σας να χρησιμοποιήσει τα αμινοξέα που απαιτούνται για την ανάπτυξη και την ανάκαμψη των μυών. Ωστόσο, ένα γεύμα με βαρείς υδατάνθρακες πριν πάτε στο γυμναστήριο δεν είναι η καλύτερη επιλογή. Ξέρετε ποια είδη εννοούμε – ένα τεράστιο πιάτο ζυμαρικών, ένα πικάντικο κάρυ, οτιδήποτε τηγανητό… Ένας κανόνας είναι να επιλέγουμε υδατάνθρακες αργής καύσης όπως το καστανό ρύζι, τα ολικής άλεσης προϊόντα και τα μη αμυλούχα λαχανικά σε συνδυασμό με πρωτεΐνες και καλά λιπαρά, και να αφήνουμε τα λευκά προϊόντα στο ράφι.

Τα 4 καλύτερα τρόφιμα για πριν από την προπόνηση σας

Μπανάνα με γιαούρτι

Υπάρχει πολύ καλός λόγος που τόσοι πολλοί personal trainers τρώνε μπανάνες πριν την προπόνηση. Είναι σχεδόν το απόλυτο σνακ! Όχι μόνο είναι βολικές και μεταφέρονται εύκολα, αλλά σας δίνουν μία γρήγορη ενίσχυση ενέργειας χωρίς να σας κάνουν να νιώσετε υποτονικοί. Συνδυάστε τες με το γιαούρτι (το οποίο πρέπει να είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και καλά λιπαρά) για το πιο τέλειο ισορροπημένο σνακ πριν το γυμναστήριο.

Φέτες μήλου με βούτυρο αμυγδάλου

Όπως οι μπανάνες με το γιαούρτι, τα μήλα με βούτυρο αμυγδάλου είναι ένας πολύ γρήγορος και εύκολος τρόπος για να ενισχυθείτε πριν την προπόνηση. Με ένα συνδυασμό τόσο απλών όσο και σύνθετων υδατανθράκων, τα μήλα σας δίνουν μια συνεχή ώθηση στην ενέργειά σας. Επίσης, το βούτυρο αμυγδάλου σας παρέχει καλά λιπαρά και πρωτεΐνες. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε και φυστικοβούτυρο, αλλά προσπαθήστε να βρείτε κάποιο που δεν περιέχει πολύ ζάχαρη.

Ρυζογκοφρέτες

Οι ρυζογκοφρέτες παίρνουν το βραβείο για το πιο ευέλικτο σνακ πριν από την προπόνηση. Μπορείτε να τις συνδυάσετε με μπανάνα και βούτυρο αμυγδάλου ή να πάτε σε πιο αλμυρές γεύσεις με αβοκάντο και ντομάτα. Είναι επίσης πολύ εύκολο να τις προετοιμάσετε και να τις πάρετε μαζί σας. Οι ρυζογκοφρέτες είναι υπερβολικά ελαφριές ώστε να μην σας παρά φουσκώσουν, αλλά θα σας δώσουν μια γρήγορης επίδρασης ενεργειακή ώθηση.

Κοτόπουλο stir-fry

Εάν χρειάζεστε ένα πιο θρεπτικό γεύμα πριν από την προπόνηση σας, μία πολύ καλή λύση είναι ένα κοτόπουλο stir-fry. Είναι βασικά ο τέλειος συνδυασμός υδατανθράκων και πρωτεϊνών για να αξιοποιήσετε στο έπακρο την γυμναστική σας, αλλά γενικά δεν είναι πολύ βαρύ για το πεπτικό σύστημα. Απλά αποφύγετε να χρησιμοποιείτε σταυρανθή λαχανικά ή βαριές σάλτσες στο stir-fry σας και θα είστε μια χαρά!