ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ: ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ (HIIT) ΑΠΟ ΟΤΙ ΝΟΜΙΖΕΤΕ

Έχετε ιδρώσει μ’ αυτήν, μετρήσατε τα δευτερόλεπτα μέχρι να τελειώσει, και συνεχίσατε να βαριανασαίνετε για αρκετή ώρα μετά. Αυτή είναι μία τυπική διαλειμματική προπόνηση (HIIT), κάτι με το οποίο είχαμε μια σχέση αγάπης-μίσους για χρόνια.

Πρόκειται για μια προπόνηση που αξίζει τον κόπο, και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι για τον λίγο χρόνο που αφιερώνετε, κάνετε μια εντυπωσιακά καλή προπόνηση. Αναμφισβήτητα, είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να ιδρώνετε και να την έχετε ως την καθημερινή σας άσκηση.

Αλλά, όπως δείχνει μία νέα έρευνα, δεν χρειάζεται απαραιτήτως να φορέσετε τα αθλητικά σας για να αισθανθείτε τα αποτελέσματα μιας διαλειμματικής προπόνησης. Μπορεί να κάνετε ήδη προπόνηση αυτού του τύπου χωρίς καν να το έχετε συνειδητοποιήσει.

Μήπως τρέχετε πίσω από το σκυλί σας; Ή ανεβαίνετε πολλές σκάλες για το διαμέρισμά σας; Ή ιδρώνετε πολύ ενώ κουβαλάτε τα ψώνια ή κάνετε τις δουλειές του σπιτιού; Συγχαρητήρια, κάνετε διαλειμματική προπόνηση.

Η εργασία, που γράφτηκε από ερευνητές διαφόρων πανεπιστημίων, ήρθε ως αποτέλεσμα των κατευθυντήριων γραμμών για τη σωματική δραστηριότητα των ΗΠΑ του 2018, οι οποίες κατάργησαν την προϋπόθεση ότι μία δραστηριότητα θεωρείται σωματική δραστηριότητα μόνο εάν ολοκληρώνεται σε 10 λεπτά την κάθε φορά. Εφόσον αυτό δεν ισχύει πια, πολλές άλλες καθημερινές δραστηριότητες μπορούν να προστεθούν σε μια ημερήσια προπόνηση.

Εκτός από το «να κινείστε όσο το δυνατόν συχνότερα και να κάθεστε λιγότερο», η δημόσια υγεία και η κλινική πρακτική θα μπορούσαν να δίνουν έμφαση σε απλά μηνύματα όπως το «να ιδρώνετε συχνά», λένε οι συγγραφείς.

Κάνοντας αυτές τις προπονήσεις πολύ πιο εφικτές, μπορούμε να φτάσουμε ευκολότερα στους καθημερινούς μας στόχους. Η διαφορά θα μπορούσε απλά να είναι στο να παρκάρουμε το αυτοκίνητο μας μερικές θέσεις πιο μακριά από την είσοδο μας ή να ανέβουμε από τις σκάλες αντί να πάρουμε το ασανσέρ.