5 ΜΑΓΕΙΡΙΚΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΤΕ FIT

Εάν είστε επιμελείς στο γυμναστήριο αλλά δεν βλέπετε αποτελέσματα, ίσως φταίνε οι συνήθειες που έχετε στην κουζίνα σας. Και όχι, δεν εννοούμε το να τσιμπάτε σνακ ενώ μαγειρεύετε – αν και δεν είναι ότι καλύτερο – εννοούμε τα καθημερινά λάθη που δεν καταλαβαίνετε καν ότι κάνετε.

Πνίγετε τα λαχανικά σας στο λάδι και φορτώνετε όλα τα γεύματά σας με αλάτι; Δείτε παρακάτω για να μάθετε τις μικρές συνήθειες που έχουν τεράστιο αντίκτυπο στους στόχους σας για απώλεια βάρους.

1. Υποτιμάτε το μέγεθος των μερίδων

Η λήψη των σωστών μερίδων τροφής μπορεί να είναι δύσκολη. Συχνά είμαστε πολύ γενναιόδωροι όταν σερβίρουμε τα γεύματα μας στο σπίτι. Για να το αποφύγετε αυτό, σας συνιστούμε να χρησιμοποιείτε φλιτζάνια μέτρησης για σπόρους, ζυμαρικά και ρύζι, ώστε να ξέρετε τις σωστές ποσότητες και να μην μαγειρεύετε περισσότερο φαγητό κατά λάθος.

Ένα άλλο τέχνασμα για να ελέγχετε τις μερίδες είναι το να ακολουθείτε τις οδηγίες τις συνταγής. Για παράδειγμα, εάν η συνταγή είναι για τέσσερις μερίδες, τότε ξεχωρίστε τέσσερις μερίδες, ακόμα κι αν είναι να φάνε μόνο δύο άτομα. Η αποθήκευση των επιπλέον μερίδων στο ψυγείο θα κάνει λιγότερο πιθανό το να παραγεμίσετε το πιάτο σας και να φάτε περισσότερο από όσο πρέπει.

2. Βάζετε λάθος λάδι

Είναι εξίσου σημαντικό το να ελέγχετε την ποσότητα του λαδιού και του βουτύρου. Επίσης, αν μαγειρεύετε με λάδι, πρέπει να χρησιμοποιείτε κάτι με υψηλό σημείο καπνού, όπως το φυστικέλαιο, το ηλιέλαιο ή το κραμβέλαιο. Η θέρμανση ενός λαδιού πέρα ​​από το σημείο καπνού του μπορεί να προκαλέσει διάσπαση. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χάσει κάποια οφέλη για την υγεία, και η θερμότητα μπορεί να προκαλέσει σε κάποια λάδια να παράγουν προϊόντα βλαβερά για την υγεία.

3. Χρησιμοποιείτε λίπος και αλάτι για γεύση

Ένας από τους ταχύτερους τρόπους για να αυξήσετε την πρόσληψη θερμίδων είναι το να προσθέτετε λίπος, αλάτι ή ζάχαρη για να δώσετε εξτρά γεύση σε ένα κατά τα άλλα υγιεινό γεύμα. Το μαγείρεμα με επιπλέον αλάτι και λίπος μπορεί να κάνει τον εγκέφαλό σας να θέλει αυτά τα πρόσθετα ξανά και ξανά.

Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε μπαχαρικά και μυρωδικά για γεύση. Αντί να προσθέσετε αλάτι σε ένα κοτόπουλο σχάρας, δοκιμάστε να προσθέσετε θυμάρι, ρίγανη, σκόρδο ή ακόμα και κουρκουμά. Η προσθήκη φρέσκων μυρωδικών στα πιάτα μπορεί να δώσει μια επιπλέον ώθηση στα αντιοξειδωτικά και τις βιταμίνες του γεύματος.

4. Επιλέγετε λάθος σάλτσα

Δεν θα προσθέτατε ποτέ ολόκληρες κουταλιές ζάχαρης σε ένα φρεσκοψημένο φιλέτο κοτόπουλο, σωστά; Αλλά η προσθήκη μιας έτοιμης αγορασμένης σάλτσας μπορεί να κάνει ακριβώς αυτό! Μαρινάδες και σάλτσες μπορούν να προσθέσουν αρκετή επιπλέον ζάχαρη στο πιάτο σας. Μπορεί να έχει διαφορετικό όνομα (όπως σακχαρόζη, σιρόπι καλαμποκιού ή μελάσα υψηλής φρουκτόζης), αλλά είναι συνήθως το ίδιο.

Το πρόβλημα με αυτές τις σάλτσες και τις μαρινάδες είναι ότι έχουν μικρή διατροφική αξία. Επιπλέον, το σάκχαρο στο αίμα σας μπορεί να εκτοξευθεί και στη συνέχεια να πέσει γρήγορα, κάτι που μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε κουρασμένοι. Ελέγξτε την ετικέτα προτού προσθέσετε κάποια σάλτσα στο γεύμα σας ή καλύτερα φτιάξτε μια δική σας σάλτσα.

5. Υπερφoρτώνετε το γεύμα με επικαλύψεις

Να είστε προσεκτικοί με αυτά που προσθέτετε στα πιάτα όταν σερβίρετε, αλλιώς μπορεί εύκολα να το παρακάνετε. Το να γεμίζετε με επιπλέον τυρί και sour cream ένα πιάτο ζυμαρικών είναι κάτι που θα σας οδηγήσει σε κακές συνήθειες. Το ίδιο ισχύει και για την προσθήκη άπειρου τυριού στη σαλάτα σας, αλλά και όταν θάβετε τα πάντα στην σάλτσα.

Αν ο πειρασμός είναι πολύ μεγάλος, αφήστε τα καρυκεύματα και τις επικαλύψεις στο ψυγείο. Αντί για αυτά επιλέξτε για γαρνιτούρα φρέσκα βότανα ή σπανάκι.

Το να κάνετε κάποια από αυτά τα λάθη μπορεί να εκτροχιάσει την προσπάθειά σας να γίνετε fit, και ίσως καταλήξετε να αποθαρρυνθείτε. Τώρα που γνωρίζετε αυτούς τους κινδύνους, θα είναι ευκολότερο να τους αποφύγετε την επόμενη φορά που θα είστε στην κουζίνα.