5 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΔΕΝ ΠΕΤΥΧΑΙΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΣΑΣ ΓΙΑ ΚΑΛΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Υπάρχουν λίγα πράγματα στον κόσμο πιο απογοητευτικά από το να προσπαθείς σκληρά και να μην βλέπεις αποτελέσματα. Πολλοί από εμάς έχουμε βρεθεί σε αυτή τη θέση και έχουμε αναρωτηθεί για το τι κάνουμε λάθος.

Όλοι θέλουμε να πιστεύουμε ότι κάνοντας μια σταθερή προσπάθεια στο γυμναστήριο και στην διατροφή μας, θα συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε και να πλησιάζουμε περισσότερο στους στόχους μας. Αλλά δυστυχώς, στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.

Υπάρχουν τόσοι πολλοί λόγοι οι οποίοι μπορούν να σταματήσουν την πρόοδο σας. Εδώ είναι μερικοί από τους πιο συνηθισμένους και συμβουλές για το πώς να αντιμετωπίσετε τον καθένα από αυτούς.

1. Δεν ξεκουράζεστε.

Το να γυμνάζεσαι χωρίς σταματημό ακούγεται εντυπωσιακό, αλλά βασικά είναι ότι χειρότερο. Η σκληρή προσπάθεια που καταβάλουμε κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκησης είναι στρεσογόνα. Προσθέστε και το άγχος της καθημερινότητας και το νευρικό σας σύστημα θα έχει συνεχώς να αντιμετωπίσει ένα κοκτέιλ στρεσογόνων ορμονών. Χωρίς επαρκή ανάκαμψη που περιλαμβάνει μια συνειδητή μείωση του στρες που επηρεάζει το νευρικό σας σύστημα, σύντομα το σώμα και το μυαλό σας θα υπερφορτωθούν με άγχος – ακόμα και όταν αυτό το άγχος προέρχεται από «καλούς» στρεσογόνους παράγοντες όπως η προπόνηση. Όταν υπάρχει μακροχρόνιο στρες: (α) αναστέλλεται η απώλεια βάρους, (β) οι μύες σας δεν μπορούν να ανακάμψουν και να δυναμώσουν και (γ) η ψυχολογία παίρνει τον κατήφορο. Και ας το παραδεχτούμε, αν τραυματιστείτε ή εξουθενωθείτε, σίγουρα δεν θα φτάσετε στους στόχους σας ή δεν θα έχετε κίνητρο για να προσπαθήσετε.

2. Δεν τροφοδοτείτε σωστά τον οργανισμό σας.

Χωρίς επαρκή τροφοδοσία, θα είστε πολύ κουρασμένοι και ληθαργικοί στην προπόνηση. Είναι απλή επιστήμη. Πρέπει να βάλετε αρκετό καύσιμο υψηλής ποιότητας στο σύστημα, ώστε να έχετε αρκετή ενέργεια να δώσετε στις προπονήσεις σας. Εάν ο στόχος σας είναι να χάσετε βάρος, χρειάζεστε έλλειψη θερμίδων (επίσης επιστήμη) – αλλά αυτό είναι κάτι γνωστό. Εάν η έλλειψη είναι πολύ μεγάλη (αυτό συμβαίνει όταν οι άνθρωποι βιάζονται να χάσουν βάρος), το σώμα σας μπαίνει στην λειτουργία συντήρησης, καταναλώνοντας την ενέργεια σας και επιβραδύνοντας την πρόοδό σας. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να έχετε ένα μικρότερο θερμιδικό έλλειμμα σε μια μεγαλύτερη χρονική περίοδο, έτσι ώστε να έχετε αρκετή ενέργεια για να διατηρήσετε την ένταση σας κατά την διάρκεια των ασκήσεων σας. Από την άλλη μεριά, αν ο στόχος σας είναι να δυναμώσετε και να αποδίδετε καλύτερα, θα πρέπει να τρώτε περισσότερο ώστε το σώμα σας να έχει ένα πλεόνασμα θερμίδων για που μπορεί να χρησιμοποιήσει. Αυτό βέβαια δεν μας δίνει το ελεύθερο να τρώμε τα πάντα γύρω μας. Η σωστή τροφοδοσία δεν αφορά μόνο την ποσότητα αλλά και την ποιότητα. Πρέπει να είστε επιλεκτικοί με το τι τρώτε, έτσι ώστε να έχετε μία σωστή τροφοδοσία στην ζωή σας.

3. Δεν κοιμάστε αρκετά.

Εάν θέλετε πραγματικά να προετοιμάσετε τον εαυτό σας για να πετύχει σε οτιδήποτε στη ζωή, κάντε στον εαυτό σας την χάρη να αφαιρέσετε οτιδήποτε εμποδίζει τον ύπνο σας. Πολλοί άνθρωποι συνήθως το παραβλέπουν αυτό, αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό. Ο ύπνος δεν έχει την απαιτούμενη προσοχή όταν μιλάμε για την επίτευξη των στόχων μας. Με λίγα λόγια εάν δεν έχετε αρκετό ύπνο, δεν μπορείτε να περιμένετε να έχετε την ενέργεια που χρειάζεται για να κάνετε όλα αυτά που πρέπει να κάνετε για να πετύχετε τους στόχους σας. Μην προετοιμάζετε τον εαυτό σας για αποτυχία, μη δίνοντας την απαραίτητη προσοχή στον ύπνο σας. Δώστε προτεραιότητα στον ύπνο.

4. Δεν κάνετε ζέσταμα.

Χωρίς την κατάλληλη προθέρμανση, είναι δύσκολο να δώσετε ένταση. Αντιθέτως, οι προπονήσεις σας έχουν μια άσχημη αίσθηση από το πρώτο λεπτό, αισθάνεστε το σώμα σας βαρύ και δύσκαμπτο, και η αναπνοή σας είναι ασταθής και δύσκολη. Είναι κρίσιμης σημασίας το να προετοιμάζεστε εστιάζοντας συστηματικά στο να ενεργοποιήσετε πρώτα όλα τα συστήματα ώστε να είστε σε θέση να διαχειριστείτε την απαραίτητη ένταση που απαιτείται για να υπάρχει βελτίωση. Κάντε μια κατάλληλη προθέρμανση για την άσκηση που πρόκειται να κάνετε, ώστε να είστε προετοιμασμένοι και έτοιμοι για να πετύχετε.

5. Στην πραγματικότητα προσπαθείτε μόνο να κάψετε θερμίδες.

Για πολλούς ανθρώπους, η επιλογή των προπονήσεων βασίζεται αποκλειστικά στο πόσες θερμίδες καίγονται και αυτό σημαίνει ότι κάνουν περισσότερη αεροβική από ότι μυική ενδυνάμωση. Ακούγεται λογικό, αλλά υπάρχουν κάποια σημαντικά προβλήματα με αυτό. Κατ ‘αρχάς, κατά τη διάρκεια της αεροβικής σας, δεν καίτε απλώς το αποθηκευμένο λίπος – καίτε επίσης και τους μύες, κάτι που τελικά μειώνει το μεταβολισμό σας. Έτσι, αν ο στόχος σας είναι να χάσετε λίπος, δεν πρέπει μόνο να σκέφτεστε το πως θα χάσετε τις περισσότερες θερμίδες. Επιπλέον, όσο πιο πολύ κάνετε αεροβική, τόσο πιο αποτελεσματικοί γίνεστε σε αυτό, πράγμα που σημαίνει ότι το σώμα σας καίει λιγότερες θερμίδες με την ίδια ποσότητα άσκησης. Από την άλλη μεριά, η προσαρμογή στην μυική ενδυνάμωση είναι μια πολύ πιο αργή διαδικασία και διατηρεί την μυϊκή σας μάζα ώστε να έχετε τον βέλτιστο μεταβολισμό. Θυμηθείτε αυτό: μόνο και μόνο επειδή ιδρώνετε δεν σημαίνει ότι κάνετε δουλειά και μόνο επειδή καίτε θερμίδες δεν σημαίνει ότι πλησιάζετε στην επίτευξη του στόχου σας. Και κάτι άλλο. Το να έχετε εμμονή με τις θερμίδες είναι κακό.