ΠΩΣ ΕΠΙΔΡΑ ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΣΤΟ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΣΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ


Είναι μια ερώτηση που όλοι έχουμε κάνει σε κάπου στο ταξίδι μας προς την ευεξία: Μπορώ να πίνω ένα ποτό μια στο τόσο και να παραμένω fit; Θα αντιστρέψει μία νυχτερινή έξοδο όλη την πρόοδο που έχω κάνει στο γυμναστήριο και στη διατροφή μου;

Στο θέμα αυτό δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτοι, καθώς υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να το επηρεάσουν. Πέρα από αυτό, η αλήθεια είναι ότι μπορείτε όντως να πίνετε αλκοόλ χωρίς να εκτροχιάζετε τους στόχους σας στην γυμναστική.

Η αλήθεια για το αλκοόλ και το μεταβολισμό σας.

Πρώτον, ας αναλύσουμε τι κάνει το αλκοόλ στον οργανισμό σας από βιολογική άποψη. Το αλκοόλ έχει κατηγορηθεί ως αναστολέας των μυών, καθώς εμποδίζει την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών στα σημεία του σώματός σας που τα χρειάζονται. Όταν πίνετε, το σώμα σας βάζει ουσιαστικά όλα τα άλλα τρόφιμα που έχετε καταναλώσει στην αναμονή και αφοσιώνεται στον μεταβολισμό του αλκοόλ πρώτα. Αυτό συμβαίνει επειδή, σε αντίθεση με τους υδατάνθρακες, τις πρωτεΐνες και το λίπος, το σώμα σας δεν είναι εξοπλισμένο με χωρητικότητα αποθήκευσης αλκοόλ, οπότε όταν το πίνετε, η άμεση προτεραιότητα του οργανισμού σας είναι να το αποβάλει. Αυτή η διαδικασία συμβαίνει αρκετά γρήγορα (εκτός αν πίνετε πραγματικά πολύ), έτσι ο ντόρος γύρο από την καθυστέρηση απορρόφησης θρεπτικών ουσιών είναι στην πραγματικότητα αρκετά υπερβολικός.

Μπορεί επίσης να αναρωτιέστε γιατί μερικοί από τους φίλους σας μπορούν να πιουν απίστευτες ποσότητες ενώ εξακολουθούν να είναι αδύνατοι. Αυτό συμβαίνει επειδή το οινόπνευμα έχει υψηλότερο ρυθμό μεταβολισμού από το φαγητό, πράγμα που σημαίνει ότι για να το επεξεργαστείτε καίτε περισσότερες θερμίδες από ότι αν κάνετε οτιδήποτε άλλο.

Αλλά μια στιγμή: Γιατί δεν έχει να κάνει μόνο με το αλκοόλ.

Μέχρι στιγμής έχουμε πει ότι το αλκοόλ αυξάνει το μεταβολισμό σας και φεύγει γρήγορα από το σύστημά σας. Πριν πάτε στο μπαρ, ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το αλκοόλ μπορεί να αποτρέψει τους στόχους σας στην γυμναστική, όχι λόγω της χημικής του σύστασης, αλλά αυτού που το περιέχει (μπύρα, κρασί κλπ). Είναι γνωστό ότι το αλκοόλ μειώνει τις αναστολές σας και επηρεάζει την ικανότητά σας να λαμβάνετε λογικές αποφάσεις. Η πιο επικίνδυνη συνέπεια που μπορεί να έχει η κατανάλωση αλκοόλ για την φυσική σας κατάσταση δεν είναι το ίδιο το αλκοόλ, αλλά η μέθη που έρχεται μαζί του.

Γνωστή η ιστορία: Περνάτε όλη την εβδομάδα παρακολουθώντας τη διατροφή σας, κάνοντας καλές επιλογές και έρχεται το βράδυ της Παρασκευής όπου θα βγείτε για μερικά ποτά και μετά βρίσκετε τον εαυτό σας να καταβροχθίζει μία μερίδα τηγανιτές πατάτες (αντίο, διατροφή). Και μην ξεχνάμε ότι το αλκοόλ περιέχει θερμίδες (7 ανά γραμμάριο, το οποίο είναι λιγότερο από όσο έχει το λίπος αλλά περισσότερο από όσο έχουν οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες). Μία δόση καθαρού ποτού θα σας δώσει περίπου 80 με 90 θερμίδες κατά μέσο όρο, ενώ τα φρουτώδη ποτά ή οι βαριές μπύρες, μπορεί να υπερβούν τις 200.

Ναι, μπορείτε να πίνετε αλκοόλ χωρίς να αθετείτε τους στόχους για την σωματική σας κατάσταση.

Όπως όλοι έχουμε βιώσει, μια νύχτα με αρκετό αλκοόλ μπορεί να επηρεάσει πάρα πολύ τη δραστηριότητά σας την επόμενη μέρα. Το να πηγαίνει κανείς στο γυμναστήριο με πονοκέφαλο από το χθεσινό μεθύσι έχει τόσο άσχημη αίσθηση που δεν θα το ευχόμασταν ούτε στον χειρότερο εχθρό μας. Είστε αφυδατωμένοι, ληθαργικοί και γενικά δεν έχετε τα απαραίτητα κίνητρα για οτιδήποτε δεν μπορείτε να κάνετε από τον καναπέ σας.

Τελικά, το αλκοόλ δεν είναι απόλυτα το πρόβλημα – το μεθύσι και οι επιπτώσεις του είναι το πρόβλημα. Όλες αυτές οι αρνητικές επιδράσεις επιδεινώνονται όσο περισσότερο πίνετε, αλλά εφόσον το κάνετε με σύνεση και ελέγχετε την ποσότητα που καταναλώνετε, μπορείτε άνετα να κατεβάζετε μερικά ποτηράκια μια στο τόσο.