3 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΑΝΑΚΤΑΤΕ ΚΙΛΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΤΡΕΨΕΤΕ


Η διαδικασία της απώλειας βάρους έχει πολλά σκαμπανεβάσματα. Στην αρχή, μπορεί να χάνετε κιλά γρήγορα κάτι που είναι συναρπαστικό και αναζωογονητικό. Άλλες φορές πάλι, μπορεί αισθάνεστε ότι ξανακυλάτε προς τα πίσω αργά-αργά, κάτι που σας στρεσάρει και σας αποθαρρύνει. Συχνά αναφερόμαστε σε αυτό ως ο <<κύκλος του βάρους>>, η ανάκτηση του βάρους μπορεί να έχει διάφορες επιπτώσεις στην υγεία, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των σωματικών φλεγμονών, κάτι που έχει συνδεθεί με αυτοάνοσες παθήσεις και άλλες ασθένειες όπως ο καρκίνος.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι περισσότερο από το 80% των ανθρώπων με παχυσαρκία που χάνουν βάρος το ξαναπαίρνουν πίσω.

Εδώ είναι, τρεις λόγοι για τους οποίους ξαναπαίρνετε κιλά και πως να το αποφύγετε:

1 – ΧΑΝΕΤΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Όταν χάνετε βάρος, το σώμα συχνά το αντισταθμίζει προσπαθώντας να συγκρατήσει όλη την ενέργεια (δηλαδή τις θερμίδες) που μπορεί, γι ‘αυτό μπορεί να είναι δύσκολο να προχωρήσετε όταν φτάνετε σε ένα στάσιμο σημείο. Για κάθε ένα κιλό που χάνετε, η έρευνες δείχνουν ότι το σώμα σας προσπαθεί να σας κάνει να φάτε περίπου 100 θερμίδες περισσότερο από το συνηθισμένο.

Η λύση: Όταν αισθάνεστε πεινασμένοι, πιείτε λίγο νερό πρώτα. Στους ενήλικες, η κακή ενυδάτωση έχει συσχετιστεί με υψηλότερο δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ), πράγμα που σημαίνει ότι αν πίνετε νερό πριν από το φαγητό θα μπορούσε να σας ωφελήσει.

2 – Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΑΠΩΛΕΙΑ ΒΑΡΟΥΣ ΑΠΑΙΤΟΥΣΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ

Εάν πέσετε στην παγίδα κάποιας μοδάτης δίαιτας, μπορεί να χάσετε κιλά βραχυπρόθεσμα, αλλά αυτές οι δίαιτες είναι συχνά περιοριστικές και δύσκολες στο να να διατηρηθούν. Έτσι, μόλις επιστρέψετε στις παλιές διατροφικές σας συνήθειες, είναι πιθανό να τα ξαναβάλετε. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η προσέγγιση είναι μη βιώσιμη. Το να αλλάζετε σε μεγάλο βαθμό τη διατροφή σας, δεν είναι κάτι που μπορείτε να κρατήσετε για πάντα.

Η λύση: Αλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθειες με αργούς, ελεγχόμενους και βιώσιμους παράγοντες, όπως για παράδειγμα να κάνετε μια μικρή αλλαγή κάθε φορά (όπως το να αντικαταστήσετε την σόδα και τον χυμό με νερό για επτά μέρες). Μόλις το κάνετε αυτό για μια εβδομάδα, προσθέστε μια άλλη μικρή αλλαγή. Ακολουθώντας αυτή τη μέθοδο, δεν θα αλλάξει δραστικά ο τρόπος ζωής σας και θα είναι ευκολότερο να το διατηρήσετε. Έτσι οι αλλαγές αφομοιώνονται με την πάροδο του χρόνου και δίνουν ένα διαρκές αποτέλεσμα.

3 – ΔΕΝ ΕΣΤΙΑΖΕΤΕ ΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Οι περισσότερες προσπάθειες απώλειας βάρους δεν αντιμετωπίζουν τους ψυχολογικούς παράγοντες στους οποίους βασίζονται οι επιλογές ενός ατόμου στο φαγητό και την υγεία. Εάν αυτοί οι παράγοντες δεν αντιμετωπιστούν κάθε αλλαγή στο βάρος θα είναι προσωρινή.

Η λύση: Προσπαθήστε να γράφετε τακτικά για το πώς αισθάνεστε, ειδικά όταν πρόκειται για το φαγητό. Κρατώντας ένα ημερολόγιο γευμάτων μπορεί να ανακαλύψετε ότι το άγχος σας κάνει να αναζητάτε επεξεργασμένα, ζαχαρούχα σνακ ή ότι έχετε την τάση να τρώτε αφηρημένα όταν παρακολουθείτε τηλεόραση. Η αναγνώριση αυτών των μοτίβων είναι σημαντική στο να εντοπίσετε το γιατί αναζητάτε κάποια συγκεκριμένα τρόφιμα.