ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΤΟ ΤΡΕΞΙΜΟ Η ΤΟ AEROBIC; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ


Όταν σκέφτεστε την αεροβική, δύο από τα πρώτα πράγματα που πιθανώς να έρχονται στο μυαλό σας είναι το τρέξιμο και το Aerobic. Μερικοί άνθρωποι αγαπούν την αίσθηση της ευφορίας του δρομέα ή ενθουσιάζονται στην ιδέα της συμμετοχής σε ένα μάθημα Aerobic. Είτε το αγαπάτε είτε το μισείτε, το cardio είναι ένα βασικό κομμάτι της άσκησης που δεν πρέπει ποτέ να απουσιάζει από ένα πρόγραμμα φυσικής κατάστασης. Cardio, είναι οποιαδήποτε άσκηση διατηρεί τον καρδιακό σας ρυθμό σε υψηλά επίπεδα για μία συνεχή χρονική περίοδο. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η καρδιά σας είναι επίσης ένας μυς, και όπως και κάθε άλλος μυς, πρέπει να ασκείται για να παραμείνει δυνατός και υγιής. Εδώ θα δείτε μερικές εναλλακτικές λύσεις για αεροβική άσκηση που θα κρατήσουν τον παλμό σας ενεργό.

Περπάτημα

Ας δούμε μερικούς τρόπους με τους οποίους το περπάτημα μπορεί να βελτιώσει την υγεία σας:

•    Καλύτερη καρδιαγγειακή ικανότητα
•    Ισχυρότεροι μύες στα πόδια
•    Χαμηλότερη πίεση αίματος
•    Χαμηλότερος κίνδυνος καρδιακών παθήσεων, διαβήτη, καρκίνου του εντέρου και οστεοπόρωσης

Είναι επίσης μια ασφαλή άσκηση χαμηλής έντασης που μπορούν να κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι – και είναι ιδιαίτερα καλό αν είστε υπέρβαροι, δεν είστε συνηθισμένοι στη σωματική άσκηση ή είστε έγκυος.

Το περπάτημα για 30 λεπτά την ημέρα σε μέτρια ένταση είναι εξαιρετικό. Το περπάτημα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα είναι ακόμα καλύτερο. Καθώς γίνεστε πιο fit, θα μπορείτε να περπατάτε και πιο έντονα. Το να περπατάτε τόσο σε ανηφόρες όσο και σε κατηφόρες θα συμβάλει επίσης στην ενίσχυση της δύναμης και αντοχής των ποδιών. Θα κερδίσετε ακόμα περισσότερα οφέλη από μια βόλτα αν κουνάτε ταυτόχρονα και τα χέρια σας, καθώς αυτό σας βοηθάει να περπατάτε πιο γρήγορα και να καίτε 5-10% περισσότερες θερμίδες.

Πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη

Εάν ο στόχος σας είναι η απώλεια βάρους, μπορείτε να περπατάτε με μέτρια ένταση για 45 λεπτά έως μία ώρα τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας για να χάσετε βάρος και να συντηρήσετε την φυσική σας κατάσταση.

Κολύμπι

Εάν έχει πολλή ζέστη για να περπατήσετε, το κολύμπι μπορεί να είναι μία δροσερή τρόπος για να γίνετε fit. Είναι μια προπόνηση χαμηλού κόστους για όλο το σώμα, ειδικά τους μυς της πλάτης, των ώμων και των βραχιόνων και βελτιώνει επίσης και την ευελιξία. Είναι ένας καλός τρόπος άσκησης αν είστε υπέρβαροι, είστε έγκυος ή έχετε προβλήματα στις αρθρώσεις καθώς το νερό βοηθά στη στήριξη του βάρους σας και μπορεί να μειώσει την πίεση στις αρθρώσεις σας. Ο κίνδυνος τραυματισμού των μυών, των συνδέσμων ή των αρθρώσεων είναι επίσης χαμηλός.

Πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη

Είναι λιγότερο αποτελεσματικό για την απώλεια βάρους σε σύγκριση με το περπάτημα. Και επειδή δεν είναι μια άσκηση με την οποία σηκώνετε βάρος, δεν μειώνει τον κίνδυνο απώλειας οστού. Αν κολυμπάτε σε εξωτερικούς χώρους, θυμηθείτε να χρησιμοποιείτε αντηλιακό και να ξαναβάζετε σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Ποδηλασία

Η ποδηλασία κάνει διπλή δουλειά. Είναι ταυτόχρονα αερόβια προπόνηση αλλά και ένα οικονομικό και οικολογικό μέσο μεταφοράς χαμηλού κόστους. Είναι καλή άσκηση για την ενδυνάμωση των ποδιών και την τόνωση των μυών των γλουτών – αλλά με λιγότερη πίεση στις αρθρώσεις σε σύγκριση με το τρέξιμο ή το περπάτημα.

Πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη

Εάν ταξιδεύετε σε εξωτερικούς χώρους είναι απαραίτητο ένα κράνος, καθώς και ανακλαστικά ρούχα εάν οδηγείτε το βράδυ. Πρέπει να συντηρείτε το ποδήλατό σας, ώστε να είναι ασφαλές για οδήγηση και να γνωρίζετε πώς να οδηγείτε με ασφάλεια στο δρόμο.

Κωπηλασία

Η κωπηλασία είναι μια εναλλακτική λύση χαμηλού αντίκτυπου αντί για το τρέξιμο ή την ποδηλασία, που μπορεί να βελτιώσει την λειτουργία της καρδιάς και να ενισχύσει τους μυς του άνω σώματος, της πλάτης και της κοιλιάς. Μπορείτε να απολαύσετε την κωπηλασία σε εξωτερικούς χώρους σε μια λέσχη κωπηλασίας ή ενοικιάζοντας μια λέμβο.

Πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη

Είτε κάνετε κωπηλασία σε νερό είτε σε εσωτερικούς χώρους, είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε σωστή τεχνική για να αποφύγετε τραυματισμούς, ειδικά στο κάτω μέρος της πλάτης. Άλλα κοινά τραύματα περιλαμβάνουν πόνο στο γόνατο, τενοντίτιδα στον καρπό και φουσκάλες στα χέρια σας. Εάν μέλος κάποιου συλλόγου, θα πρέπει να πάρετε συμβουλές σχετικά με την τεχνική από τον προπονητή. Αν κάνετε κωπηλασία σε εξωτερικούς χώρους, πρέπει επίσης να είστε σε θέση να κολυμπήσετε και να φοράτε σωσίβιο, να ξέρετε πώς να κωπηλατείτε με ασφάλεια – και να θυμάστε να χρησιμοποιείτε αντηλιακό!

Πυγμαχία

Αυτή είναι μία καλή αερόβια προπόνηση που ενδυναμώνει το πάνω μέρος του σώματος – και σας βοηθά να εκτονωθείτε. Τα μαθήματα πυγμαχίας είναι διαθέσιμα σε πολλά γυμναστήρια. Ορισμένες κατηγορίες περιλαμβάνουν έναν φιλικό αγώνα με κάποιον συμμαθητή. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έναν σάκο πυγμαχίας είτε στο γυμναστήριο είτε στο σπίτι σας.

Πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη

Χρειάζεται συντονισμός χεριού-ματιού για να χτυπήσετε έναν σάκο του box, και μπορεί να είναι πιο δύσκολο από ότι νομίζετε – αλλά σύντομα θα βελτιωθείτε με την τακτική προπόνηση. Δεν θα αποκτήσετε μαύρο μάτι γιατί δεν υπάρχει μάχη, αλλά υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού των χεριών και των καρπών καθώς χτυπάτε τον σάκο. Πολλά γυμναστήρια παρέχουν γάντια πυγμαχίας, ωστόσο θα πρέπει να φέρετε τα δικά σας βαμβακερά γάντια για να φοράτε από μέσα.

Ομαδικά αθλήματα

Τα πολύ ενεργητικά αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ παρέχουν αερόβια άσκηση, βελτιώνουν τη δύναμη των μυών και των οστών – και είναι επίσης μια κοινωνική δραστηριότητα.

Πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη

Υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού ειδικά στα γόνατα και τους αστραγάλους. Θα χρειαστεί να συμπεριλάβετε τις προπονήσεις και τους αγώνες στο πρόγραμμά σας.

Χορός

Τα γρηγορότερα είδη χορού (jazz, hip hop, African, Latin American), μπορούν να προσφέρουν αερόβια άσκηση και να βελτιώσουν την ευκαμψία και την δύναμη των οστών, ενώ είναι και πολύ διασκεδαστικά. Είναι επίσης μια εσωτερική δραστηριότητα που μπορείτε να κάνετε με όλες τις καιρικές συνθήκες. Τα μαθήματα χορού διατίθενται σε πολλά κοινοτικά κέντρα, γυμναστήρια και σχολές χορού.

Πράγματα που πρέπει να ληφθούν υπόψη

Μπορεί να χρειαστείτε ειδικά παπούτσια, ανάλογα με το στυλ χορού που θα επιλέξετε.

Η δική μας πρόταση

Στο studio μας θα βρείτε αυτό που ζητάτε στο Be Fit.
Το Be Fit είναι ένα πρόγραμμα που συνδυάζει αερόβιο (όχι σε μορφή αερόμπικ άρα δεν υπάρχει χορογραφία) λάστιχα και βαράκια.
Συνδυάζοντας έξυπνα, δυναμικά και χωρίς διάλειμμα τα παραπάνω πετυχαίνεις γρήγορη ενεργοποίηση του μεταβολισμού, κάψιμο λίπους, σύσφιξη και γράμμωση.
Μια δοκιμή θα σας πείσει!