Πηρα κιλα στις γιορτες. Πως θα τα χασω;


Αν την περίοδο των γιορτών φάγατε λίγο παραπάνω από ό,τι συνηθίζετε με αποτέλεσμα να νιώθετε ενοχές, σας ενημερώνουμε ότι δεν υπάρχει λόγος. Αφενός, καλό είναι να αφήνουμε τον εαυτό μας ελεύθερο μερικές φορές και να μην καταπιεζόμαστε. Αφετέρου, χρειάζονται πολλές θερμίδες – 3.500 για την ακρίβεια – για να πάρετε ένα κιλό σωματικού λίπους. Στην πραγματικότητα, μία ημέρα με υπερκατανάλωση θερμίδων, δεν οδηγεί σε σημαντική αύξηση του βάρους.

Ακόμη όμως και αν πήρατε βάρος κατά την εορταστική περίοδο, δε χρειάζεται να αυτομαστιγώνεστε. Ακολουθήστε τις συμβουλές μας και θα χάσετε το περιττό βάρος χωρίς δίαιτα και στερήσεις.

Μην παραλείπετε το πρωινό σας γεύμα
Μπορεί να σκέφτεστε ότι αν παραλείψετε το πρωινό σας γεύμα, θα γλιτώσετε θερμίδες, στην πραγματικότητα όμως ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Καταναλώνοντας ένα υγιεινό πρωινό, ενεργοποιείτε τον μεταβολισμό σας και μένετε χορτάτη μέχρι το επόμενο γεύμα σας, αποφεύγοντας το τσιμπολόγημα. Φυσικά, δεν εννοούμε να φάτε σφολιάτες για πρωινό, αλλά να κάνετε διαιτητικές επιλογές. Ένα μπολ με γάλα αμυγδάλου και βρώμη είναι η τέλεια ιδέα για να ξεκινήσετε την ημέρα σας με ενέργεια.

Γεμίστε το μισό σας πιάτο με σαλάτα
Μια βασική διατροφική αρχή που ενισχύει την υγεία και το αδυνάτισμά σας είναι να γεμίζετε το μισό σας πιάτο με λαχανικά. Τα λαχανικά περιέχουν φυτικές ίνες, οι οποίες επιφέρουν το αίσθημα κορεσμού γρηγορότερα και σας κρατούν χορτάτη για περισσότερη ώρα. Όπως καταλαβαίνετε, οι φυτικές ίνες είναι ο σύμμαχός σας στο αδυνάτισμα!

Μείνετε μακριά από τη ζάχαρη
Μια μικρή αλλαγή που μπορεί να κάνει τη διαφορά είναι να αρχίσετε να πίνετε τον καφέ σας χωρίς ζάχαρη. Στην αρχή μπορεί να σας φανεί δύσκολο, στη συνέχεια όμως θα τον συνηθίσετε έτσι. Με αυτόν τον τρόπο θα γλιτώσετε σημαντικές θερμίδες, ειδικά αν πίνετε πολλούς καφέδες μέσα στην ημέρα σας. Αν νιώσετε μια ξαφνική λιγούρα για κάτι γλυκό, μπορείτε να φάτε γιαούρτι με ξηρούς καρπούς και μέλι ή 2-3 κομματάκια μαύρης σοκολάτας.

Διώξτε το φούσκωμα
Κάποιο μέρος από τα κιλά των γιορτών μπορεί να είναι απλά κατακράτηση. Ο τρόπος για να απαλλαγείτε από αυτήν είναι να πίνετε πολύ νερό, που θα “ξεπλύνει” το επιπλέον νάτριο από το σώμα σας. Επιπλέον, όταν το σώμα είναι αφυδατωμένο μπορεί να στέλνει μηνύματα “δίψας” που ο εγκέφαλος να τα εκλαμβάνει ως “πείνα”! Κι ένας πολύ σημαντικός λόγος για να πίνετε τουλάχιστον 500 ml τη μέρα; Η ποσότητα αυτή αυξάνει έως και κατά 30% το ρυθμό του μεταβολισμού σας. 

Καταναλώστε τα σωστά σνακ
Τα σνακ είναι απαραίτητα στη διατροφή μας και όταν καταναλώνονται σωστά μπορούν να ενισχύσουν την προσπάθειά μας να αδυνατίσουμε. Τα πατατάκια, τα κρουασανάκια και όλες αυτές οι παχυντικές λιχουδιές δεν έχουν καμία θέση στην καθημερινή διατροφή σας αν θέλετε να χάσετε βάρος. Επιλέξτε φρέσκα φρούτα και λαχανικά ή ανάλατους ξηρούς καρπούς, έτσι ώστε να κατευνάσετε την πείνα σας χωρίς να επιβαρύνετε τον οργανισμό σας με περιττές θερμίδες.

Αποφύγετε τους απλούς υδατάνθρακες 
Σε αυτούς συμπεριλαμβάνονται όλα τα “λευκά” ζυμαρικά και ψωμιά, τα δημητριακά πρωινού και τα αρτοποιήματα. Εστιάστε στους σύνθετους υδατάνθρακες και τις “καστανές” τροφές, όπως βρόμη, πλήρη σιτηρά, κινόα και καστανό ρύζι.

Προσέχετε τι πίνετε
Έστω για ένα μικρό διάστημα αποφύγετε τον latte με αρώματα και γεύσεις και γενικά τον έτοιμο καφέ με κρέμα, πολλή ζάχαρη, σιρόπι και όλα εκείνα που τον μεταμορφώνουν σε… θερμιδική βόμβα. Επιλέξτε όσο το δυνατό πιο απλό καφέ ή τσάι χωρίς ζάχαρη και αποφασίστε μια μικρή αποχή από το αλκοόλ. Αυτός είναι ίσως και ο πιο εύκολος τρόπος να μειώσετε τις καθημερινές σας θερμίδες. Αν δεν θέλετε να κάνετε πλήρη αποχή, αποφύγετε τα κοκτέιλ και το συνδυασμό ποτού με αναψυκτικό ή χυμό και απολαύστε σκέτο το ποτό σας. 

Πιάστε τα βαράκια
Η γυμναστική με αντιστάσεις θα πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς σας. Εκτός από όλα τα υπόλοιπα οφέλη για τα οστά και την υγεία σας, είναι η άσκηση που θα σας βοηθήσει να “χτίσετε” άλιπη μυική μάζα – και οι μυς “καίνε” περισσότερες θερμίδες απ’ ότι το λίπος.