Ο ρολος της γυμναστικης στη γυναικεια ψυχολογια

Πόσες φορές ακούμε “ξεκίνησα γυμναστήριο ή κάποια φυσική δραστηριότητα και  νιώθω χαρούμενη, ανάλαφρη και με  μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση”.

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες,  κάνοντας γυμναστική ο ανθρώπινος οργανισμός παράγει  κάποιες ορμόνες που συμβάλλουν στην ψυχική διάθεση του ασκούμενου, κάνοντάς τον να νιώθει ευχάριστα κατά τη διάρκεια της άσκησης,  αλλά και περίπου 4 ώρες μετά το τέλος της.

Κάποιες από αυτές είναι :

Α) οι ενδορφίνες  ή “οι ορμόνες της χαράς”. Παράγονται στον ανθρώπινο οργανισμό κάνοντας αερόβια άσκηση ( jogging, κολύμπι, βάδισμα )με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται η μείωση της κατάθλιψης, του άγχους και φυσικά η χαλάρωσή μας.

Β) τα οιστρογόνα που είναι καθαρά γυναικείες ορμόνες, τα οποία εκτός του ότι ανεβάζουν τη διάθεση, συμβάλλουν και  βελτιώνουν τη διάσπαση του σωματικού λίπους κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Γ )η θυροξίνη που παράγεται στον θυρεοειδή αδένα και είναι υπεύθυνη για την αύξηση του μεταβολισμού και  τον έλεγχο του σωματικού βάρους.

Επίσης κάποια είδη γυμναστικής όπως η Yoga και το Pilates λόγω της αναπνευστικής τεχνικής τους  συμβάλουν στην ενδυνάμωση του νευρικού συστήματος,  αλλά και στην εσωτερική μας γαλήνη.

Μην ξεχνάμε ότι η γυμναστική βοηθάει  στο να απομακρυνθούν χρόνιοι  μυοσκελετικοί πόνοι, άρα νιώθουμε πιο δυνατές, αλλά και  στη βελτίωση της υφής της επιδερμίδας μας(απομάκρυνση κυτταρίτιδας) με αποτέλεσμα να αισθανόμαστε πιο όμορφα με το σώμα μας.

Πέρα από τα παραπάνω, πρέπει να αναφερθεί ότι πολλές γυναίκες σήμερα επιλέγουν είδη γυμναστικής που – εκτός του ότι βελτιώνουν  τη  φυσική τους κατάσταση, τις βοηθούν να μάθουν αυτοάμυνα κι έτσι το αίσθημα της αυτοπεποίθησης και της αυτοπροστασίας γίνονται ακόμη μεγαλύτερα.

Εν κατακλείδι η γυμναστική προσφέρει παρά πολλά οφέλη στην ψυχολογία μιας γυναίκας:  αισθανόμαστε υγιείς , δυνατές, όμορφες, ευδιάθετες,  με μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση και αγάπη για τον εαυτό μας!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *