Squat

 

Squat ή κάθισμα ο βασιλιάς των ασκήσεων.Η πιο δημοφιλής και αποτελεσματική άσκηση για γυναίκες κ άνδρες.Εάν το squat γίνει τεχνικά σωστά τα αποτελέσματα του είναι εμφανή σε μικρό χρονικό διάστημα.

Το squat λοιπόν,είναι μια φυσική λειτουργική άσκηση,που την συναντάμε συχνά μέσα στην καθημερινότητα μας.Όταν σηκώνεσαι από μια καρέκλα ή από το κρεβάτι σου τι κίνηση κάνεις;μα φυσικά squat.

Τι είδους άσκηση είναι το squat

  • Δυναμική κ πολλαπλασιαστική,  για να ολοκληρωθεί ένα squat συμμετέχουν πολλοί μύες, όπως οι μύες του ποδιού τετρακέφαλοι,δικέφαλοι,γλουτοί,οι σταθεροποιητικοί μύες προσαγωγοί κ απαγωγοί,η πλάτη ,οι ραχιαίοι κ οι κοιλιακοί.
  • Αερόβια γιατί συμμετέχει κ εξασκείται το καρδιαγγειακό κ αναπνευστικό σύστημα.
  • Πολλοί την θεωρούν κ λιποδιαλυτική άσκηση λόγω των παραπάνω, αλλά κ γιατί επηρεάζει πολλές ορμόνες που προκαλούν την λιποδιάλυση.

Οδηγίες εκτέλεσης του squat

  • Ξεκινάς από όρθια θέση έχοντας τα πόδια σου στο άνοιγμα των ώμων κ τα πέλματα  σου να κοιτάνε μπροστά ή ελαφρώς προς τα έξω(ανάλογα με την μυοσκελετική σου κατασκευή)το βάρος του σώματος σου είναι στην μέση των πελμάτων κ κυρίως στις φτέρνες.
  • Η ΣΣ(σπονδυλική στήλη) είναι ίσια κ προβάλλεις το στήθος σου ελαφρώς προς τα έξω.
  • Σπρώξε χαμηλά κ πίσω την λεκάνη λυγίζοντας τα γόνατα σου.
  • Κατεβαίνεις έως το σημείο, που τα οστά των μηρών, γίνονται παράλληλα με το έδαφος.
  • Η επαναφορά ξεκινάει σπρώχνοντας με τις φτέρνες  προς τα επάνω κ ολοκληρώνεται λίγο πρίν τεντώσουν( όχι κλειδώσουν )τα γόνατα σου.

Προσοχή

  • Κατά την διάρκεια της άσκησης τα γόνατα κ οι ώμοι δεν πρέπει να εξέχουν από τις μύτες των ποδιών σου,προς αποφυγή τραυματισμών.
  • Στο squat προηγείται η λεκάνη κ η ΣΣ παραμένει στην φυσιολογική της θέση(πλάτη ίσια).
  • Το βλέμμα σου είναι  μπροστά έκτος και αν νιώθεις πίεση στον αυχένα σου άρα κοιτάς ευθεία διαγώνια κάτω.
  • Το άρθρο αναφέρεται σε αθλούμενους χωρίς μυοσκελετικά,ορθοπεδικά προβλήματα, τραυματισμούς,καρδιαγγειακές παθήσεις ή πίεση,σε τέτοιες περιπτώσεις συμβουλευόμαστε τον κατάλληλο γιατρό.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *